Domů > Vědci jsou v šoku. Britové chtějí výuku o "stvoření".
Vědci jsou v šoku. Britové chtějí výuku o "stvoření".
Vložil/a Pavel Kábrt, So, 10/31/2009 - 13:07
Máte pravdu - konflikt učebnic představuje max. 10% učiva
Napsal uživatel howto dne Po, 11/09/2009 - 16:03.
Ano, je tomu skutečně tak, poslední dobou si autoři učebnic dávají větší pozor na tvrzení evolučních nepravd, než např. za komunismu. To je dobře, ale měli bychom jít ještě dál a kdo ví, třeba jednou budeme žádat posouzení učebnice u soudu jako v USA.
Měl by se přijmout obecný princip pro tvorbu učebnic pro školou povinné děti. Jinými slovy učit jen FAKTA.
Když už jste se zmínil o Sámovi, je rozdíl napsat Sámovu říši založil Sámo místo Podle nám dochovaných záznamů lze usuzovat, že se francký kupec Sámo pravděpodobně postavil do čela slovanských kmenů na našem území.
Obdobné je to s evoluční teorií, podotýkám teorií - vývoj lze pozorovat a vykládat různě. Kreacionismus a darwinismus je na tom argumentačně stejně. Nelze tvrdit, že život vznikl evolucí je lépe říci, že možná vznikl evolucí, ale přinejmenším stejně pravděpodobné je, že ho stvořil Bůh.
A protože ani kreacionismus není zcela založen na vědeckých faktech, stejně jako evoluce, tak soud neměl jinou možnost, než nařídit učit fakta - jinými slovy neučit ani evoluční teorii ani kreacionismus.
Podívejte se, biologie je exaktní věda, má svá pravidla. Pokud se Darwin nedokázal, nemá se co učit v přírodopise, ale s klidem se dá učit v dějepise či ve filosofii.
A když jste se dotkl toho Newtona:
Izaac Newton: "Nádherné uspořádání a harmonie vesmíru mohly vzniknout jen podle plánu všemohoucí bytosti. To je a zůstane mým posledním poznatkem."
Máte pravdu - konflikt učebnic představuje max. 10% učiva
Ano, je tomu skutečně tak, poslední dobou si autoři učebnic dávají větší pozor na tvrzení evolučních nepravd, než např. za komunismu. To je dobře, ale měli bychom jít ještě dál a kdo ví, třeba jednou budeme žádat posouzení učebnice u soudu jako v USA.
Měl by se přijmout obecný princip pro tvorbu učebnic pro školou povinné děti. Jinými slovy učit jen FAKTA.
Když už jste se zmínil o Sámovi, je rozdíl napsat Sámovu říši založil Sámo místo Podle nám dochovaných záznamů lze usuzovat, že se francký kupec Sámo pravděpodobně postavil do čela slovanských kmenů na našem území.
Obdobné je to s evoluční teorií, podotýkám teorií - vývoj lze pozorovat a vykládat různě. Kreacionismus a darwinismus je na tom argumentačně stejně. Nelze tvrdit, že život vznikl evolucí je lépe říci, že možná vznikl evolucí, ale přinejmenším stejně pravděpodobné je, že ho stvořil Bůh.
A protože ani kreacionismus není zcela založen na vědeckých faktech, stejně jako evoluce, tak soud neměl jinou možnost, než nařídit učit fakta - jinými slovy neučit ani evoluční teorii ani kreacionismus.
Podívejte se, biologie je exaktní věda, má svá pravidla. Pokud se Darwin nedokázal, nemá se co učit v přírodopise, ale s klidem se dá učit v dějepise či ve filosofii.
A když jste se dotkl toho Newtona:
Izaac Newton: "Nádherné uspořádání a harmonie vesmíru mohly vzniknout jen podle plánu všemohoucí bytosti. To je a zůstane mým posledním poznatkem."
http://vyucovani.howto.cz