Nejlepší kreační novinky roku 2013: Původ člověka

(Z http://www.icr.org/article/7867/ přeložil Pavel Kábrt – 12/2013. Vyšlo na stránkách ICR 20. 12. 2013.)

Populární domněnka, že se lidé vyvinuli z nějakých opicím podobných předků, dostala tento rok pořádně na frak – jak od světského výzkumu, tak i z výzkumu blízkého kreacionismu. Bylo potvrzeno, že Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, přesně tak, jak tuto zprávu podává kniha Genesis (1. Mojžíšova v Bibli). Tři hlavní pilíře, které měly podporovat spojení mezi člověkem a šimpanzem, se v roce 2013 zhroutily.

Základ těchto pilířů se začaly chvět už tehdy, když jedna skupina vědců analyzovala rekombinační vzory u šimpanzů a porovnávala je s těmi lidskými (1). K rekombinaci dochází, když ve vyvíjejících se pohlavních buňkách dojde k přestřižení a vložení částí chromozómů. Na základě evolucionistických modelů se vědci běžně domnívali, že rekombinantní promíchávání a znovu spojování neprobíhá na těch nejpodstatnějších místech chromozómů – místech, kde se kódující lidská a šimpanzí DNA od sebe liší.

Jenže nová studie ukázala, že k rekombinaci dochází právě tam, kde jsou genetické sekvence dvou druhů podobné – tedy pravý opak toho, co evoluční spekulace očekávaly. Jak by takovýto proces mohl vyprodukovat genetické rozdíly, když probíhá v místech, kde jsou si DNA nejvíce podobné? (1)

Další otřes evolučních základů nastal, když zase jiná zpráva přinesla informace, že epigenetické vzory na lidské DNA jsou podobnější gorilám a orangutanům než šimpanzům – tedy něco zcela v rozporu s evolučním modelem. (2) Tyto epigenetické vzory napomáhají v regulaci činnosti DNA. Pokud by lidé a šimpanzi sdíleli společného předka, měli by také sdílet typické genetické a epigenetické rysy – ale nesdílí.

A nakonec se skácel ten první a nejdůležitější evoluční pilíř, podpírající domněnku o vzájemné příbuznosti lidí a šimpanzů: nová a přímější porovnávání šimpanzího a lidského genomu odhalila, že nejsou podobné z 98 procent, ale jen ze 70 procent. (3)

Pseudogen beta-globin byl tím druhým pilířem, který se tento rok zhroutil, když další nový výzkum přinesl výsledky ukazující, proč už tento argument nemůže být používán jako podpora údajného spojení člověk-šimpanz. (4) Evolucionisté už dávno pochybili, když mylně tento gen pojmenovali „pseudo“ nebo „falešný“, což zakládali na svojí víře, že je vadný. A tak trubači z party „jen příroda a nic jiného než příroda“ tvrdili, že když mají oba druhy /člověk a šimpaz/ údajně ten samý nefunkční gen, musí to být nepochybně pozůstatek společného předka. To bylo předtím, než v roce 2013 jedna studie ukázala, že tento gen je funkční. (5) Buňky mají častý přístup k tomuto vysoce funkčnímu beta-globinovému genu pro regulační DNA, kterou kóduje; takže jak lidské tak i šimpanzí buňky používají tento beta-globinový pseudogen ze stejného, velmi dobře vyprojektovaného, účelu.

/Více o beta-globinech na našem webu zde: http://ww.kreacionismus.cz/content/sdilene-mutace-v-lidskych-simpanzich-... - P. K./

Zničení třetího a posledního evolučního pilíře nastalo zamítnutím dlouho držené fantazie, že lidský chromozóm 2 obsahuje místo, kde došlo k fúzi – něco jako údajnou genetickou jizvu označující, kde dva dávné chromozómy předků fúzovaly (spojily se) v jeden. A toto mělo údajně vysvětlovat, proč má šimpanzí genom o jeden chromozómový pár navíc oproti lidem. Jenže nové studie nenašly žádné znaky, které evoluční povídačka o údajné fúzi předkládala. (6)

Odpovídající místo na lidském chromozómu 2 by mělo vykazovat mnohem více neužitečné informace – pozůstatky zalátání kolize dávných chromozomů. Místo toho tato oblast kóduje funkční vlastnosti uvnitř důležitého genu. (7)

Všechny tři genetické pilíře lidské evoluce se ukázaly být klamným přeháněním, založeným na neznalosti genetických funkcí. Tvrzení o 98 procentech genetické totožnosti je chybné; pseudogen beta-globin je důležitým regulačním genem; a údajná fúze v místě na chromozómu 2 nebyla nikdy ničím víc než jen evoluční vírou zaplňující bílá místa ve znalostech dat.

Výsledky genetických výzkumů v roce 2013 anulují fantazii, že šimpanzi a lidé měli nějakého společného předka, a velmi dobře potvrzují biblickou verzi, že Bůh učinil člověka ke svému obrazu. Copak nám asi přinesou výzkumy v roce 2014?

Poznámka Pavla Kábrta:

Brian Thomas ani nezmínil vykopávky lidských pozůstatků v Gruzii, které zcela zesměšňují evoluční mnohaleté povídačky o vyvíjejících se rodech člověka – asi proto, že zmiňuje jen genetiku a navíc jde o výzkumy z mnoha předchozích let.

Článek jen potvrzuje moje dávné rčení:

„Otcem evolučních slátanin je neúcta k pravdě, jejich matkou hromada omylů.“

Paličatý evolucionista ať si to čte takto:

„Otcem evoluční teorie je hluboká úcta k pravdě, její matkou neustálý pokrok vědy.“

1. Tomkins, J. Genetic Recombination Study Defies Human-Chimp Evolution. Creation Science Update. Posted on icr.org May 31, 2013, accessed December 9, 2013.
2. Tomkins, J. Epigenetic Study Produces 'Backwards' Human-Ape Tree. Creation Science Update. Posted on icr.org August 16, 2013, accessed December 9, 2013.
3. Tomkins, J. P. 2013. Comprehensive Analysis of Chimpanzee and Human Chromosomes Reveals Average DNA Similarity of 70%. Answers Research Journal. 6 (2013): 63-69.
4. Tomkins, J. Beta-Globin Pseudogene Is Functional After All. Creation Science Update. Posted on icr.org April 12, 2013, accessed December 9, 2013.
5. Tomkins, J. P. 2013. The Human Beta-Globin Pseudogene Is Non-Variable and Functional. Answers Research Journal. 6 (2013): 293-301.
6. Tomkins, J. P. 2013. Alleged Human Chromosome 2 “Fusion Site” Encodes an Active DNA Binding Domain Inside a Complex and Highly Expressed Gene—Negating Fusion. Answers Research Journal. 6 (2013): 367-375.
7. Tomkins, J. 2012. New Research Debunks Human Chromosome Fusion. Acts & Facts. 42 (12): 9.

PřílohaVelikost
00610-22.12.2013-nejlepsi_kreacni_novinky_roku_2013-puvod_cloveka.doc60 KB
Průměr: 3.3 (6 votes)

Hrábě

Šriber vie toho viac,než ty by si mohol vedieť za 5 životov.
Z človeka ako ty,čo verí na 6000rokov starú Zem,na archu plnú zvierat,si myslím,že by sa do kopy s tebou asi ťažko niekto dal,ak by jej dobre niekto nezaplatil.

Hrabě

Místo aby se jí, alespoň na rozumové úrovni snažil eliminovat

Jak se dá na rozumové úrovni eliminovat necitelnost?

Ne pokud bude dostatečná silná...

Obrázek uživatele Hrabě Monte Cristo 2011

Potíž je v tom

že Šriber si na své necitelnosti ještě zakládá a je na ní skoro hrdý! Místo aby se jí, alespoň na rozumové úrovni snažil eliminovat. Za takových okolností, každá jeho dlouhodobá partnerka, bude dřív či později nešťastná.

------------------------------------------------------------
Přehodnocení pekla

Jura

při tom, jak málo je příležitostí seznámit se s dívkou odpovídající tvým požadavkům, máš nějakou představu o tom, jak to zařídit, aby se dívka, která by ti byla sympatická a do které bys byl schopen se zamilovat, zamilovala do tebe?

Juro, jo, chce to nějak vošéfovat. Ale nevím jak. Na to asi neexistuje recept.

Jinak nejsem vyhraněný pouze na černošky či asiatky. Mně nedávno zamotala hlavu blondska cca padesátnice, kterou tak trochu znám. Prostě po vnitřní a vnější straně je jako žena skvělá. Žel je vdaná.

Ondro,

Ondra

Já se nezamiluji, ani mě žádná osoba nepřitahuje. Taky je to logické...

šriber

Mám dojem, že mícháš lásku se sexuální přitažlivostí...

Máš pravdu, nicméně není nikde napsané, že bych se do ní (do té Vanessy Veasley) nezamiloval, když mě sexuálně přitahuje. Pokud se mi dotyčná osoba ženského pohlaví líbí - a to jako, že velmi mnoho, tak dle vlastních zkušeností vím, že k takové osobě projevím city a mohu se do ní zamilovat. Je to koneckonců logické. Nezamiluji se do osoby, která mě nepřitahuje.

Vlasta

Díky za názor.

Tak po navázní vztahu se hned nejedná o vstoupení do manželství. Mezi těmito akty je nějaký časový odstup, ve kterém se může stát cokoliv. Člověk třeba může zjistit, jestli ten protějšek je ideální či ne.

Ondra

Mám dojem, že mícháš lásku se sexuální přitažlivostí...

P.S. Díky...

Ahoj Ondro

Máš na výběr, buď někoho oslovit a pak mu celý život dokazovat, že ho máš rád a být závislý na tom, že tvá láska bude dostatečně silná na to, aby toho člověka udržela, tedy, že bude dostatečné tvoje přesvědčování pro toho druhého, anebo všechny jiné možnosti.

Ještě jedna možnost je taková dobrá - zeptat se Boha. Ale nevím, jak jsi na tom ohledně této možnosti. Smile

Každopádně, pokud takový vztah navážeš a vstoupíš do manželství, pak se budeš muset vypořádat s tím, že rozpad toho vztahu ponese následky. Ale tímto nechci nějak strašit, či nějak znejisťovat tento počin. To vůbec ne. V.S.

Ostatně zeptej se ostatních, co oni na to. Každý má spoustu zkušeností, a zajisté velmi rád odpoví. O tomhle se může diskutovat třeba dalších deset let a bude to stále nové. ))))