Ateisté jsou okrajovou sektou na světě

Frank Tipler, profesor matematiky a fyziky na
Tulane University, New Orleans, USA:

"Když jsem začínal svoji kariéru kosmologa před nějakými dvaceti roky, byl jsem přesvědčeným ateistou. Ani ve svých nejdivočejších snech jsem si nedokázal představit, že jednoho dne napíšu knihu, která bude tvrdit, že ústřední učení židovsko-křesťanské teologie je naprostá pravda, vyplývající ze zákonů fyziky, jak jim dnes rozumíme. K těmto závěrům jsem byl přinucen neúprosnou logikou mého vlastního odvětví fyziky."


Richard píše:

Můj syn Tom se teď učil doma do školy o evoluci člověka, chodí do šesté třídy ZŠ..

Co je na tom smutné, není paradoxně ani hlavně to, že se musí učit o evoluci, ale, že jejich učebnice i z hlediska ET (Evoluční Teorie) odrážejí stav poznání tak zhruba před patnácti a více lety, takže si musí drtit do hlavy něco co je už i podle samotné ET úplně jinak.. Vím to velmi dobře, protože se o tuto oblast zajímám a čtu novinky..

Ten problém je způsoben jednak tím, že dnes se informace tak rychle mění, že tiskoviny s tím nemohou držet krok i kdyby chtěly a pak ve školství nejsou na učebnice peníze, takže je samozřejmě snaha, aby když už nějaká učebnice projde schválením odborníků ministerstva školství a když už se vůbec najdou někde peníze na její vytištění, tak aby sloužila co nejvíce let, než se úplně rozpadne.

Text Tomovy učebnice vyšel v roce 1995, takže on se učí 21 let staré informace, což je obzvlášť ve vědě dnes vyloženě pravěk...Např. Neandertálci jsou tam nakresleni jako shrbení artritičtí poloopiččí kreténi..

Navíc i v rámci tak zastaralého poznání jsou děti nuceny se jen mechanicky učit pouhá tvrzení, o nějakém minimálním důkazním materiálu pro ně nemůže být ani řeči, jsou to jen autoratativní závěry, pro přemýšlení o tom není vůbec žádný prostor, jestli Tom nechce dostat kouli, tak se to musí naučit jak papoušek básničku a na ničem jiném nezáleží..

Buď to v takovém žalostném stavu neměli na ZŠ učit děti vůbec, anebo, když už, tak to mělo být na nějaké úrovni a měl být věnován prostor i tomu, aby o tom mohly děti přemýšlet. Takhle je každá nová generace jen mechanicky masírována něčím, co už ani není pravda a čemu ani vlastně moc nerozumí a o čem není ani v rámci školy možno nějak více přemýšlet, protože na to není ani čas ani prostor, musí se jít dál. Na konci roku za to dostanou cukřík v podobě známky, přes prázdniny vše zapomenou a tak šiml spokojeně zařehtá a jede se dál. Tohle, že je vzdělávání a projev člověka rozumného, jehož latinským označením se hned dvakrát za sebou honosíme?

Rozumní učitelé se tak dostávají do zcela schizofrenní situace, protože vím, že musí známkovat děti za něco, co už ani není pravda a vědí, že přitom klasifikace známkování má vliv na jejich budoucnost, takže paradoxně někdo může rupnout za to, že se nenaučil něco, co už ani není pravda, což je naprosto proti Komenského duchu školství - ze školství se stává zkostnatělý rigidní nepružný setrvačný byrokratický stroj, který vůbec v některých ohledech nereflektuje realitu. Jenže pak je vlastně otázka, co je jeho smyslem, není-li to připravovat děti hlavně prakticky pro život.. A bohužel se to zdaleka netýká jen poměrně okrajové výuky evoluce... Štve mě to, protože je to naprostá ztráta času i energie, které by mohl věnovat důležitějším a praktičtějším věcem a je to úplně k ničemu.

Ale tak je tomu i u mnoha zcela zbytečných či zastaralých oblastí v jiných předmětech. Někdy si říkám, jaký mají v době internetu ještě v rámci některých rychle se měnících témat smysl papírové učebnice - a to si za ty nesmysly ještě musíme připlatit.. To je fakt zoufalé. Ale vím, že ten systém nezměním, ale štve mě to.. Zase je to o šetření nákladů - zcela změnit koncepci by stálo hodně peněz a do toho se nikomu nechce, žádná vláda to neprosadí, protože ta chce být především znovu zvolena a tak to bude ještě roky setrvačně přežívat a taky to bude vyhazování peněz, jen méně okatě a jinak. A část zaplatí na spoluúčasti rodiče, tak "vo co de" ...

Tak jsem si zanadával a nic se stejně nestane..

Průměr: 3.7 (3 votes)

Re: Ateisté jsou okrajovou sektou na světě

Pazneht, ktery prekladal motto by zaslouzil nedostatecnou z ceskeho jazyka a par facek k tomu.

Re: "Aktuální" verze ET

nemůže z principu existovat nikdy, neb celé je to blud a bludem vždy zůstane.

Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak.

Ideologie vždy plodí doktríny!

Obrázek uživatele Route 66

Re: zdvořilé odkašlání - Route 66

hm, hm, koukam, ze mnohdy ani stado artexovych tecek zde neporidi. no nic.....

"Ježíšek je, jenže my to nesmíme říkat, abychom byli připuštěni na vyšší stupeň všeobecně vzdělávacích škol. A zapřeme-li ho docela, možná i na školu vysokou"
Yvonka - sestřenice pionýra Vasila Krátkého

Obrázek uživatele Hrabě Monte Cristo 2011

"Aktuální" verze ET

nemůže z principu existovat nikdy, neb celé je to blud a bludem vždy zůstane. Jakýkoliv divoký sen evolucionisty bude vždy v rozporu s pravdou a tudíž s realitou. Je to zastaralé, ještě předtím, než jakýkoliv další dílčí "myšlenkový skvost" jakéhokoliv světového, vedoucího evopošuka napadne...

Crazy

------------------------------------------------------------
Přehodnocení pekla

Obrázek uživatele Anonymous Two

Re: zdvořilé odkašlání - Route 66

Route 66 zadna tvrzeni jakehokoliv fyzika. to bych si nedovolil, neb fyzice nerozumim a i kdyz muzu verit tomu ci onomu nazoru, kritizuji pouze a jen zavedenou praxi tkzv. " internetovych vseznalcu", jejich jedinou pravdou je odkaz na wiki, stavejici timto rovinu s nastudovanim desitek, ci stovek knih. z toho, ci onoho oboru.

A já jen poukazuji na jalovost "kritiky internetových všeznalců", jestliže to, na jakém modelu časoprostoru pan Frank Tipler založil svou teorii Boha, uvádí on sám na svých internetových stránkách, na které odkaz uvádí i ta Wikipedie jako zdroj

+

Obrázek uživatele SSK

Re: zdvořilé odkašlání - Route 66

a i kdyz muzu verit tomu ci onomu nazoru, kritizuji pouze a jen zavedenou praxi tkzv. " internetovych vseznalcu", jejich jedinou pravdou je odkaz na wiki, stavejici timto rovinu s nastudovanim desitek, ci stovek knih. z toho, ci onoho oboru.

Vzpomeňte si na to, až zase bude o něčem diskutovat Foton.

----------------------
S úctou, SSK.

Re: Trituruss

Podle mě by děti měly mít možnost srovnat obojí a právě to by je nutilo k přemýšlení.

Ziadne oboji neexistuje....

Nemnozes zrovnavat nabozenske predstavy s vedeckymi teoriami.
Je ale zvlastne, ze akekolvek ine vedecke teorie nie su zo strany veriacich tak napadane, ako prave tato evolucna, aj ked vsetky ostatne vychadzaju z rovnakeho principu ako tato.
Asi preto, ze prave tato jedina vedecka teoria aspon pre nich naburava ich vieru.

Preto nemozme ucit na skolach obe ,lebo jedna je vedecka teoria a druha je marginalna dogma spred par tisicroci.
Preto ak momentalne na nasom uzemi je vacsina krestanov, bude sa ucit tato? A o 50 rokov ina?

Zato vedecka teoria, ak si ktokolvek aspon o nej nieco precita, nikoho nenuti verit v nu, len je momentalne jedina, ktora vysvetluje na zaklade nasich pozorovani a poznatkov, ako to bolo a je.

Obrázek uživatele Route 66

Re: zdvořilé odkašlání - Route 66

ja nize uvedenym citatem nezpochybnuji zadne stranky a ani zadna tvrzeni jakehokoliv fyzika. to bych si nedovolil, neb fyzice nerozumim.
a i kdyz muzu verit tomu ci onomu nazoru, kritizuji pouze a jen zavedenou praxi tkzv. " internetovych vseznalcu", jejich jedinou pravdou je odkaz na wiki, stavejici timto rovinu s nastudovanim desitek, ci stovek knih. z toho, ci onoho oboru.

pan artex zde napsal, ze chytremu mame napovidat a hloupeho mame par tecek.
velmi, velmi se obavam, ze v mnoha pripadech uz ani ty ...........................- nezaberou.

"Ježíšek je, jenže my to nesmíme říkat, abychom byli připuštěni na vyšší stupeň všeobecně vzdělávacích škol. A zapřeme-li ho docela, možná i na školu vysokou"
Yvonka - sestřenice pionýra Vasila Krátkého

Obrázek uživatele Anonymous Two

Re: zdvořilé odkašlání - Route 66

Route 66: Existence wikipedie (...) autor neznamy

Zdá se, že jsi schopen zpochybnit si i odkaz na jeho osobní stránku, protože je ve zdrojích článku na Wikipedii

Introduction: Christianity as Physics

The latest observations of the Cosmic Background radiation show that the universe began 13.7 billion years ago at the Singularity. Stephan Hawking proved mathematically that the Singularity is not in time or in space, but outside both. In other words, the Singularity is transcendent to space and time. According to the theologian Thomas Aquinas, “God created the Universe” just means that all causal chains begin in God. God is the Uncaused Cause. In physics, all causal chains begin in the Singularity. The singularity itself has no cause. For a thousand years and more, Christian theologians have asserted that there is one and only one “achieved” (actually existing) infinity, and that infinity is God. The Cosmological Singularity is an achieved infinity.

The Cosmological Singularity is God.

+

SKK.

Dobří učitelé, kteří by se ve svém oboru stále vzdělávali, dokázali děti motivovat a vést je ke kritickému myšlení, jsou většinou lidé, kteří za směšné almužny učit nepůjdou a raději budou dělat něco jiného.

Zřejmě nevíte, kdo je dobrý učitel. Proto také neříkáte nic zvláštního.

Dobrý učitel - prostě učí - protože je učitel. Prostě to nějak udělá - je to částečně smysl jeho života a...... prostě tak..... V.S.

Customize This